Podczas pierwszych siedmiu miesięcy roku zarejestrowane zostały 10 723 samochody Volvo, gdzie w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 7 838, co pokazuje wyraźny, blisko 37% wzrost w porównaniu do 2023 roku. Napawają optymizmem także wyniki rejestracji aut elektrycznych Volvo i 2. miejsce w Polsce pod tym względem.
– Po siedmiu miesiącach 2024 roku z wynikiem 10 723 rejestracji utrzymujemy się w pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych marek na rynku. Wynik jaki osiągnęliśmy pokazuje, że udoskonalane z roku na rok modele oraz ponadczasowa skandynawska stylistyka i funkcjonalność, odpowiadają potrzebom coraz bardziej wymagającego rynku. Równolegle mocno zaznaczamy swoją obecność na rynku samochodów elektrycznych, będąc drugą najpopularniejszą marką w Polsce – powiedział Emil Dembiński, wiceprezes i managing director Volvo Car Poland.
W zestawieniu najlepiej sprzedających się modeli Volvo widać wyraźne prowadzenie popularnych SUV-ów, szczególnie modelu Volvo XC60. To właśnie ten samochód jest lubiany przez klientów i w ostatnich miesiącach zarejestrowano niemal 4 000 sztuk tego modelu, co odpowiada aż 37 proc. wszystkich zarejestrowanych aut tej marki.
Kolejnym najpopularniejszym modelem w gamie Volvo jest następny SUV – Volvo XC40, z liczbą 2 876 sztuk i wzrostem na poziomie 69 proc. rok do roku, a podium zamyka flagowe Volvo XC90 z liczbą 1 349 zarejestrowanych sztuk. Na dalszych pozycjach znalazły się takie modele jak w pełni elektryczne Volvo EX30 – 832 sztuki i popularne w kanale flotowym auta z napędem spalinowym MHEV i PHEV Volvo V60 – 756 sztuk i Volvo V90 – 332 sztuki.
W ofercie Volvo klienci niezmiennie znajdują szeroką gamę modeli spalinowych – mild hybrid (MHEV) lub plug-in hybrid (PHEV) oraz w pełni elektrycznych (BEV). W 2024 r. Polacy najczęściej wybierali modele Volvo z napędem spalinowym – w tej kategorii marka zanotowała wzrost o 64 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Napęd spalinowy posiada aż 59 proc. wszystkich zarejestrowanych w Polsce modeli Volvo w analizowanym okresie. Coraz większą popularnością cieszą się również modele elektryczne i w tym obszarze firma notuje wzrost aż o ponad 300 proc. w ujęciu rocznym.
W pierwszych miesiącach 2023 roku zarejestrowano łącznie 9 650 aut elektrycznych wszystkich marek, a w analogicznym okresie roku 2024 jest ich już nieco ponad 10 000, co daje wzrost w skali roku o 3,7 proc.. Warto podkreślić, że w tym czasie marka Volvo znalazła się na drugim miejscu wśród marek najchętniej wybieranych przez klientów (976 sztuk, w tym 832 sztuki modelu Volvo EX30). W kategorii aut elektrycznych Volvo w Polsce jest wiceliderem, ustępując miejsca jedynie Tesli.