Na przestrzeni roku Volvo zwiększyło udziały o 0,37 pp. w porównaniu do takiego samego okresu w ubiegłym roku. Wzrost sprzedaży zanotowano także we wrześniu i w porównaniu do sierpnia wyniósł on 44,42 proc. Natomiast tegoroczny wrzesień okazał się słabszy od ubiegłorocznego o 23,07 proc.
Emil Dembiński, dyrektor zarządzający Volvo Car Poland, komentuje:
„Wszystkie nasze wskaźniki jak dotąd pokazują, że mamy rok rekordowy. Najnowsze dane Samaru tylko nas utwierdzają w tym, że umacniamy pozycję w czołówce aut klasy premium. Prognozy na czas najbliższy również napawają nas optymizmem. Mamy w ofercie dwa nowe modele – 7-osobowe flagowce – elektryczny EX90 oraz jego hybrydowy odpowiednik nowy XC90. Co więcej, nasz najmniejszy w rodzinie EX30 jak dotąd także doskonale sobie radzi”. .
Wśród najchętniej wybieranych modeli Volvo nadal największą popularnością cieszą się SUV-y. Na Volvo XC60 zdecydowało się niemal 4,5 tys. klientów (ok. 38 proc. całości). 3 tys. rejestracji należy do Volvo XC40 (25 proc.). Na trzecim miejscu w gamie producenta uplasowało się Volvo XC90 z liczbą niemal 1,5 tys. zarejestrowanych egzemplarzy (12,5 proc.). W ofercie Volvo klienci mogą znaleźć modele z napędem spalinowym – mild hybrid (MHEV) lub plug-in hybrid (PHEV) oraz w pełni elektryczne (BEV).
Volvo w Polsce rozwija także infrastrukturę niezbędną do ładowania samochodów elektrycznych. Przykładem tego typu działań jest program eV City powered by Volvo, który zakłada instalację 130 dwustanowiskowych stacji szybkiego ładowania o mocy 175 kW w 35 polskich miastach do końca 2025 roku. Firma nawiązała partnerstwa z samorządami (m.in. Augustów, Ełk, Wrocław, Łódź) w celu strategicznego rozmieszczenia tej infrastruktury. Obecnie w Polsce funkcjonują 34 ogólnodostępne szybkie ładowarki Volvo. Ładowarki szwedzkiego producenta są dostępne dla właścicieli wszystkich marek pojazdów elektrycznych.