
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
2 min
Komisja Europejska wydała zgodę na rewizję Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Wniosek w tej sprawie polski rząd wystosował do Komisji 30 kwietnia 2024 roku. Teraz jeszcze decyzję Komisji w sprawie polskiego KPO musi w ciągu czterech tygodni przyjąć Rada Unii Europejskiej. Jak poinformowało Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, na 16 lipca br. planowane jest przyjęcie zmienionej decyzji wykonawczej przez Radę do Spraw Gospodarczych i Finansowych (ECOFIN).
Publikacja decyzji nastąpi jeden-trzy dni po jej podjęciu i to zakończy proces rewizji. - Po zatwierdzeniu przez państwa członkowskie polski plan odbudowy wyniósłby 59,8 mld euro, na co składałoby się 34,5 mld euro w pożyczkach i 25,3 mld euro w dotacjach. Plan będzie zawierał 322 kamienie milowe i cele, obejmujące 55 reform i 56 inwestycji – stwierdziła Komisja Europejska.
„Jest akceptacja Komisji dla rewizji KPO. To największa w historii zmiana Planu Odbudowy dokonana przez którykolwiek kraj członkowski. Negocjacje i decyzje przeprowadziliśmy w rekordowym tempie 2 miesięcy. Nadrabiamy czas! 2 i 3 wniosek o płatność już dla nowego KPO złożymy na koniec wakacji – pochwaliła się na platformie X, Katarzyna Pełczyńska- Nałęcz, minister Funduszy i Polityki Regionalnej.
Dzięki lipcowej decyzji Komisji Europejskiej nie będzie (zawartego wcześniej w KPO) obowiązku wprowadzenia w Polsce podatku od samochodów spalinowych. W zamian jednak polski rząd, w ramach środków dostępnych w KPO, zobowiązał się do udzielania finansowej pomocy w nabyciu nowych i używanych pojazdów elektrycznych przez osoby fizyczne. Na ten cel zaplanowano wydać 373,75 mln euro, czyli około 1,6 mld zł
Paweł Janas
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów