Marzec 2025 przynosi strategiczne zmiany w strukturze jednego z czołowych dealerów motoryzacyjnych w zachodniej Polsce, który umacnia swoją pozycję w segmencie premium.Grupa Bońkowscy wkracza w nowy etap rozwoju, podejmując strategiczną decyzję o skoncentrowaniu swojej działalności na markach BMW i Jaguar Land Rover. W ramach tej restrukturyzacji, z początkiem marca 2025 roku, firma sprzedała swoją działalność operacyjną związaną z marką Toyota w Poznaniu Grupie Kamiński. Ten ruch biznesowy, zdaniem przedstawicieli Grupy Bońkowscy, ma wpisywać się w wyraźny trend konsolidacyjny obserwowany w branży motoryzacyjnej i pozwolić na wzmocnienie pozycji rynkowej salonów w Komornikach i Sadach. Zgodnie z informacjami przekazanymi w komunikacie, Grupa Kamiński, która przejęła punkty Toyoty, ma już doświadczenie z marką Lexus, co stwarza dodatkowe możliwości synergii dla poznańskich placówek.
false
© Grupa Bońkowscy Strategia Grupy Bońkowscy zakłada znaczącą ekspansję terytorialną, obejmującą swoim zasięgiem województwa zachodniopomorskie, lubuskie, dolnośląskie oraz wielkopolskie. Firma rozwija się nie tylko w branży motoryzacyjnej, ale także intensywnie inwestuje w segment caravaningu, współpracując z grupą Thor – producentem samochodów kempingowych i przyczep. W portfolio Bońkowskich znajdują się obecnie takie marki jak: Hymer, Eriba, Burstner, Crosscamp czy Sunlight.
Już w drugim kwartale bieżącego roku planowane jest otwarcie tymczasowego obiektu we Wrocławiu przy ulicy Obornickiej, przeznaczonego dla marek BMW i BMW Motorrad. Jeszcze w tym samym roku rozpocznie się tam budowa autosalonu, spełniającego najnowsze standardy obsługi klienta Retail Next, wprowadzone przez koncern BMW w 2025 roku.
Równolegle grupa dealerska inwestuje w Koszalinie, gdzie w połowie roku rozpocznie się budowa nowego obiektu dla marki BMW. Po zakończeniu wszystkich planowanych inwestycji, Grupa Bońkowscy będzie prowadzić działalność w ośmiu lokalizacjach na terenie czterech województw, reprezentując marki BMW, MINI, BMW Motorrad, Jaguar Land Rover oraz grupę Hymer.
Długofalowa strategia firmy jest zatem jasno określona – Bońkowscy dążą do pozycji lidera w segmencie marek premium na wszystkich rynkach, na których zdecydowali się działać.