
Rada ds. Handlu UE omawia relacje handlowe z USA i Chinami
Na posiedzeniu Rady ds. Handlu UE 7 kwietnia. omówiono strategię wobec nowych ceł USA oraz bilans handlowy z Chinami.
2 min
Komisja Europejska zakończyła dochodzenie antysubsydyjne, wprowadzając ostateczne cła wyrównawcze na import akumulatorowych pojazdów elektrycznych (BEV) z Chin. Dochodzenie wykazało, że chiński łańcuch wartości BEV korzysta z nieuczciwego subsydiowania, co stwarza zagrożenie ekonomiczne dla unijnych producentów. Wprowadzone cła wejdą w życie dzień po ich opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym.
Cła tymczasowe, nałożone 4 lipca 2024 r., nie będą pobierane. Komisja będzie monitorować skuteczność wprowadzonych środków, aby uniknąć ich obchodzenia. Firmy współpracujące oraz nowi eksporterzy mogą ubiegać się o przyspieszony przegląd, aby ustalić indywidualną stawkę celną. Importerzy mają również możliwość ubiegania się o zwrot ceł, jeśli przedstawią odpowiednie dowody na brak subsydiowania producenta.
Dochodzenie ogłoszono 13 września 2023 r. podczas przemówienia o stanie Unii Europejskiej przez Ursulę von der Leyen. Decyzja była reakcją na gwałtowny wzrost importu tanich pojazdów z Chin. Jak stwierdziła w komunikacie Komisja Europejska, dochodzenie prowadzone było zgodnie z zasadami UE i WTO, zapewniając możliwość przedstawienia dowodów i argumentów wszystkim zainteresowanym stronom.
Valdis Dombrovskis, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej, podkreślił:
„UE uznaje konkurencję, ale musi być ona uczciwa i opierać się na równych warunkach. Środki mają bronić uczciwych praktyk rynkowych i europejskiej bazy przemysłowej, jednocześnie pozostając otwartymi na rozwiązania zgodne z WTO.”
Oprac. PJ
Na posiedzeniu Rady ds. Handlu UE 7 kwietnia. omówiono strategię wobec nowych ceł USA oraz bilans handlowy z Chinami.
Kiedy flota samochodów Grupy Volkswagen się rozrasta, zaczyna absorbować więcej czasu, uwagi i zaangażowania personelu, a także generować więcej kosztów związanych z obsługą serwisową. Odpowiednia organizacja działań w tym obszarze pozwoli na znaczne oszczędności dla przedsiębiorstwa.
Chińskie koncerny samochodowe hurtowo wkraczają do Europy, a tym samym i do Polski. Ich nazwy brzmią w naszych uszach jeszcze egzotycznie, a dzieje są praktycznie nieznane. Warto zatem przyjrzeć się firmom, które już dziś są istotnymi graczami na europejskim rynku samochodowym, a w przyszłości ich znaczenie może tylko rosnąć. Nad Wisłą właśnie zadebiutowała marka Xpeng, oferująca elektryczne samochody segmentu premium.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów