1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Rośnie sieć autosalonów Toyota Professional
Wiadomości

Rośnie sieć autosalonów Toyota Professional

2 min

W Polsce działa obecnie dziewięć salonów Toyoty wyspecjalizowanych w autach użytkowych. Dwa kolejne obiekty powstaną w 2024 r. Dostawczaki japońskiej marki pną się w rankingach rejestracji.
Zobacz także Toyoty Proace Max we flocie Stor-Age Elektromobilność w firmach nabiera rozpędu? Leapmotor wkracza do Polski - sześć salonów na start

Odpowiedzialna za sprzedaż i obsługę samochodów użytkowych sieć dealerska Toyota Professional została stworzona przez polski oddział producenta w 2019 roku. Po pięciu latach rozwoju, w kraju funkcjonuje dziewięć wyspecjalizowanych stacji. Markę Toyota Professional reprezentują także odrębne działy aut użytkowych we wszystkich salonach Toyoty. 

Jeszcze w tym roku polska sieć Toyota Professional ma zostać rozbudowana o dwa nowe salony, a do 2025 roku powstanie łącznie 16 obiektów. Pierwsze stacje otwarto w Warszawie (Wesoła), Zielonej Górze i Poznaniu w 2019 roku. W kolejnych latach dołączyły do nich punkty w Gdańsku, Szczecinie, Warszawie (Bemowo), Bełchatowie, Bielsku-Białej i Wrocławiu.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Sieć Toyota Professional to program pilotażowy realizowany w Polsce przez firmę Toyota Central Europe na zlecenie europejskiej centrali producenta. Na podstawie polskich doświadczeń Toyota wprowadzi podobne rozwiązania w całej Europie, a pierwsze obiekty tego typu zostały już uruchomione w Czechach, Słowacji i na Węgrzech.

Jak podkreślają przedstawiciele japońskiej marki, jest to jeden z kilku projektów, w których polscy dealerzy i menadżerowie Toyoty dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z europejskimi kolegami. Polski oddział firmy odegrał także istotną rolę w wypracowaniu nowych standardów dla europejskich salonów sprzedaży Toyoty oraz w opracowaniu konwersji i zabudów do samochodów użytkowych.

Według analiz IBRM Samar, opartych na danych CEPiK, w ciągu dwóch pierwszych miesięcy tego roku, w rankingu rejestracji aut dostawczych w Polsce, pojazdy Toyoty znalazły się na czwartej pozycji (1 146 sztuk, o 39,59 proc. więcej r/r). Udział marki w polskim rynku wyniósł 11,66 proc.

Jeszcze lepsze rezultaty marka odnotowała w okresie od 1 do 10 marca 2024 roku, gdy wydziały komunikacji w Polsce zapisały w swoich bazach danych 245 sztuk dostawczaków Toyoty. Japońska marka wyprzedziła w rankingu Renault (232 szt.) oraz Mercedesa (174 szt.). 

Oprac. Paweł Janas 

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów