
Rada ds. Handlu UE omawia relacje handlowe z USA i Chinami
Na posiedzeniu Rady ds. Handlu UE 7 kwietnia. omówiono strategię wobec nowych ceł USA oraz bilans handlowy z Chinami.
2 min
Odpowiedzialna za sprzedaż i obsługę samochodów użytkowych sieć dealerska Toyota Professional została stworzona przez polski oddział producenta w 2019 roku. Po pięciu latach rozwoju, w kraju funkcjonuje dziewięć wyspecjalizowanych stacji. Markę Toyota Professional reprezentują także odrębne działy aut użytkowych we wszystkich salonach Toyoty.
Jeszcze w tym roku polska sieć Toyota Professional ma zostać rozbudowana o dwa nowe salony, a do 2025 roku powstanie łącznie 16 obiektów. Pierwsze stacje otwarto w Warszawie (Wesoła), Zielonej Górze i Poznaniu w 2019 roku. W kolejnych latach dołączyły do nich punkty w Gdańsku, Szczecinie, Warszawie (Bemowo), Bełchatowie, Bielsku-Białej i Wrocławiu.
Sieć Toyota Professional to program pilotażowy realizowany w Polsce przez firmę Toyota Central Europe na zlecenie europejskiej centrali producenta. Na podstawie polskich doświadczeń Toyota wprowadzi podobne rozwiązania w całej Europie, a pierwsze obiekty tego typu zostały już uruchomione w Czechach, Słowacji i na Węgrzech.
Jak podkreślają przedstawiciele japońskiej marki, jest to jeden z kilku projektów, w których polscy dealerzy i menadżerowie Toyoty dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z europejskimi kolegami. Polski oddział firmy odegrał także istotną rolę w wypracowaniu nowych standardów dla europejskich salonów sprzedaży Toyoty oraz w opracowaniu konwersji i zabudów do samochodów użytkowych.
Według analiz IBRM Samar, opartych na danych CEPiK, w ciągu dwóch pierwszych miesięcy tego roku, w rankingu rejestracji aut dostawczych w Polsce, pojazdy Toyoty znalazły się na czwartej pozycji (1 146 sztuk, o 39,59 proc. więcej r/r). Udział marki w polskim rynku wyniósł 11,66 proc.
Jeszcze lepsze rezultaty marka odnotowała w okresie od 1 do 10 marca 2024 roku, gdy wydziały komunikacji w Polsce zapisały w swoich bazach danych 245 sztuk dostawczaków Toyoty. Japońska marka wyprzedziła w rankingu Renault (232 szt.) oraz Mercedesa (174 szt.).
Oprac. Paweł Janas
Na posiedzeniu Rady ds. Handlu UE 7 kwietnia. omówiono strategię wobec nowych ceł USA oraz bilans handlowy z Chinami.
Kiedy flota samochodów Grupy Volkswagen się rozrasta, zaczyna absorbować więcej czasu, uwagi i zaangażowania personelu, a także generować więcej kosztów związanych z obsługą serwisową. Odpowiednia organizacja działań w tym obszarze pozwoli na znaczne oszczędności dla przedsiębiorstwa.
Chińskie koncerny samochodowe hurtowo wkraczają do Europy, a tym samym i do Polski. Ich nazwy brzmią w naszych uszach jeszcze egzotycznie, a dzieje są praktycznie nieznane. Warto zatem przyjrzeć się firmom, które już dziś są istotnymi graczami na europejskim rynku samochodowym, a w przyszłości ich znaczenie może tylko rosnąć. Nad Wisłą właśnie zadebiutowała marka Xpeng, oferująca elektryczne samochody segmentu premium.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów