
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
2 min
Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności (PSNM) wraz z 22 sygnatariuszami, w tym przedstawicielami samorządów takich jak Łódź, Wrocław czy Gdańsk oraz firmami z branży zrównoważonej mobilności, skierowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej list otwarty z apelem o pilne działania na rzecz uruchomienia programu „Mój Rower Elektryczny”.
Zdaniem sygnatariuszy listu program postrzegany jest jako istotny krok w kierunku redukcji emisji CO₂ i rozwoju ekologicznego transportu. Podkreślają oni, że rower elektryczny, będący alternatywą dla samochodów, ma potencjał ograniczyć zanieczyszczenie powietrza, zmniejszyć korki i promować zdrowy styl życia.
Decyzja Europejskiego Banku Inwestycyjnego o wycofaniu wsparcia dla programu oraz brak stanowiska administracji centralnej wzbudzają rosnące obawy. Jak twierdzą autorzy listu, zahamowanie rozwoju rynku e-rowerów sprawiło, że wielu konsumentów odwleka decyzje zakupowe, co negatywnie odbija się na polskim sektorze rowerowym, jednym z największych producentów rowerów i baterii do e-bike’ów w Unii Europejskiej.
Sygnatariusze przypominają, że dopłaty do zakupu rowerów elektrycznych są standardem w krajach takich jak Niemcy, Francja, Holandia czy Szwecja, a nawet w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Polska, mimo sukcesu programu „Mój Elektryk”, pozostaje „białą wyspą” w zakresie wsparcia transportu zeroemisyjnego.
Autorzy apelu wzywają do natychmiastowego zabezpieczenia środków na realizację programu oraz zapowiadają pełną gotowość do współpracy w jego wdrażaniu, wskazując, że e-rowery stanowią sprawdzone i skuteczne narzędzie w walce o tzw. zrównoważoną mobilność miejską.
Oprac. PJ
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów