
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
2 min
Działająca od lipca 2020 r. platforma Automarket.pl sprzedała już ponad 15 300 samochodów, notując roczne wzrosty o 45 proc. (pod względem liczby sztuk) i 55 proc. (pod względem wartości sprzedaży). W samej pierwszej połowie 2024 r. auta kupiło około 3 tysięcy klientów.
Przedstawiciele PKO Leasing podkreślają, że platforma Automarket umożliwia dealerom efektywne dotarcie ze swoją ofertą do setek tysięcy klientów poszukujących samochodów. - Już teraz większość samochodów finansowanych za pomocą platformy pochodzi od dealerów - podkreśla dyrektor Tomasz Otto odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.
Użytkownicy platformy Automarket.pl mogą wybierać spośród nowych i używanych samochodów różnych marek i segmentów, dostępnych w leasingu, wynajmie lub za gotówkę. Auta można kupić w pełni zdalnie – i nie dotyczy to wyłącznie marek popularnych, ale również samochodów premium oraz luksusowych. Spektakularnym wydarzeniem ostatnich miesięcy była sprzedaż Mercedesa Maybach S580 za kwotę bliską 1 mln złotych, co zdaniem przedstawicieli platformy stanowi prawdopodobnie rekordową wartość zdalnej sprzedaży pojazdu w Polsce.
Plany platformy na ten rok zakładają sprzedaż 6 tysięcy samochodów. Aby zrealizować ten cel, Automarket rozwija obecnie swoją infrastrukturę informatyczną oraz poszerza bazę sieci dealerskich i liczbę producentów, których samochody są dostępne dla klientów. Platforma pogłębia także współpracę z innymi podmiotami z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.
- Uważamy, że synergie będą jednym z głównych lewarów wzrostu Automarketu w przyszłych latach: z jednej strony liczymy na pogłębianie integracji z usługami oferowanymi przez PKO Bank Polski, a z drugiej widzimy wartość w poszerzaniu wielokanałowości. Chcemy odpowiadać na potrzeby także bardziej tradycyjnych klientów, dlatego w tym roku planujemy otwarcie 2 punktów sprzedaży - w Poznaniu i w Warszawie – mówi Tomasz Otto.
Oprac. PJ
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów