1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Toyota planuje obniżyć produkcję elektryków
Wiadomości

Toyota planuje obniżyć produkcję elektryków

2 min

Toyota Motor obniżyła plany produkcji pojazdów elektrycznych na 2026 r. o jedną trzecią, podała agencja Reuters, powołując się na dziennik biznesowy Nikkei. Tym samym, japoński koncern stał się kolejnym producentem samochodów, który skorygował plany dotyczące elektryków w związku z słabnięciem dynamiki ich sprzedaży.
Zobacz także Elektromobilność w firmach nabiera rozpędu? Mercedes-Benz w obliczu wyzwań: wyniki 2024 roku i plany naprawcze Otomoto: trendy motoryzacyjne w Polsce w 2024 roku

Największy na świecie producent samochodów planuje teraz wyprodukować 1 milion pojazdów elektrycznych w 2026 roku, w porównaniu z wcześniej deklarowanym celem sprzedaży wynoszącym 1,5 miliona sztuk. Toyota stwierdziła w oświadczeniu, że nie ma żadnych zmian w planach produkcji 1,5 miliona pojazdów elektrycznych rocznie do 2026 roku i 3,5 miliona do 2030 roku. Stwierdziła jednak, że liczby te „nie są celami, ale punktami odniesienia dla akcjonariuszy”. 

Produkcja nawet 1 miliona pojazdów elektrycznych rocznie stanowi jednak ambitne przedsięwzięcie dla Toyoty, która włożyła znacznie więcej wysiłku w rozwój hybryd i sprzedała w ubiegłym roku tylko około 104 tys. pojazdów elektrycznych. Auta wyłącznie na prąd stanowią obecnie zaledwie około 1 proc. globalnej sprzedaży Toyoty. 

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

To już kolejny producent, który w ostatnim czasie skorygował swoje plany związane z rozwojem produkcji samochodów elektrycznych. Na początku tego tygodnia szwedzkie Volvo Cars zrezygnowało z przejścia do 2030 roku wyłącznie na produkcję aut elektrycznych. Firma spodziewa się, że w tym czasie nadal będzie miała w swojej ofercie niektóre modele hybrydowe

Jak przypomina agencja Reuters, Ford, General Motors i inni producenci samochodów opóźnili lub anulowali nowe modele elektryczne, aby uniknąć dużych wydatków na pojazdy, których konsumenci nie kupują tak szybko, jak wcześniej przewidywano. 

Oprac. PJ

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów