1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Opel odnotował w 2023 roku znaczący wzrost sprzedaży
Wiadomości

Opel odnotował w 2023 roku znaczący wzrost sprzedaży

2 min

W ubiegłym roku Opel sprzedał na świecie 670 tys. samochodów, o 15 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego. W Polsce lepsze wyniki od tych z 2022 r. marka zanotowała w przypadku aut osobowych.
Zobacz także Toyoty Proace Max we flocie Stor-Age Wzrost sprzedaży opon w Polsce w 2024 roku. Pozytywne trendy w wielu segmentach Elektromobilność w firmach nabiera rozpędu?
© Opel

Opel zamknął 2023 rok udziałem na rodzimym, niemieckim rynku na poziomie około 5,3 procenta. W Wielkiej Brytanii marka Vauxhall wywalczyła sześcioprocentowy udział w rynku. Opel chwali się również sprzedażą w Turcji, z udziałem w rynku wynoszącym sześć procent.

- Rok 2023 był dla nas bardzo udany. Opel odnotował znaczący wzrost sprzedaży. Osiągnęliśmy znaczące wzrosty, zwłaszcza z tytułu sprzedaży samochodów elektrycznych, w segmencie C i lekkich pojazdów użytkowych. Udało nam się także znacznie rozszerzyć naszą działalność międzynarodową – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny marki Opel. 

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Zgodnie z analizami IBRM Samar, opartymi na danych CEPiK, w 2023 roku klienci kupili i zarejestrowali w Polsce 9 523 nowe samochody osobowe marki Ople. To wynik o 1,89 proc. większy w stosunku do roku 2022. W przypadku osobowych aut elektrycznych (BEV) producent zarejestrował 408 egzemplarzy wobec 508 w roku poprzednim. 

Opel i Vauxhall łącznie sprzedały w ubiegłym roku na całym świecie 125 000 sztuk lekkich samochodów dostawczych, co oznacza wzrost o 26 procent w porównaniu z 2022 rokiem. Marki zapewniły sobie silną pozycję wśród elektrycznych samochodów dostawczych, sprzedając na rynku europejskim (UE 29) około 17 000 sztuk samochodów Combo Electric, Vivaro Electric i Movano Electric.

W Polsce marka sprzedała w ubiegłym roku 3 054 auta dostawcze, o 20,12 proc. mniej niż w roku poprzednim. Jeśli chodzi o samochody dostawcze napędzane energią elektryczną, Opel zarejestrował 229 takich aut wobec 217 w roku 2022

Opel w 2022 roku rozwijał się w wysoce konkurencyjnym segmencie C. W 2023 r. Astra podwoiła swoją sprzedaż w Europie (UE 29) w zakresie każdej wersji napędu. W Niemczech Astra zajęła piąte miejsce w swoim segmencie. Patrząc całościowo, Opel odnotował znaczny wzrost w segmencie C na całym świecie. W porównaniu z poprzednim rokiem marka sprzedała o około 57 procent więcej egzemplarzy Astry i Grandlanda. Corsa na dwóch największych rynkach firmy, w Niemczech i Wielkiej Brytanii, była najpopularniejszym modelem w segmencie B.

W Grecji Opel Corsa był najlepiej sprzedającym się samochodem w całym kraju. Oprócz pozycji lidera w Niemczech i Wielkiej Brytanii, Corsa Electric zajęła drugie miejsce w statystykach rejestracji w swoim segmencie we Włoszech, Holandii, Portugalii i Austrii., Mokka Electric była najpopularniejszym SUV-em typu B w Wielkiej Brytanii i zajęła drugie miejsce w Niemczech, Hiszpanii, Polsce i Belgii.

Oprac. Paweł Janas

Źródło: Opel, CEP, IBRM Samar 

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów