1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Chiny: BYD odrzuca oskarżenia UE i ma plan ekspansji
Wiadomości

Chiny: BYD odrzuca oskarżenia UE i ma plan ekspansji

Autor: Michał Hadyś

Michał Hadyś

2 min

BYD Auto jest jedną z gwiazd Salonu w Genewie, gdzie prezentuje kilka najnowszych konstrukcji, w tym pływający SUV U8, czy supersportowe elektryczne coupe U9 z 4 silnikami o mocy 960 kW. Chiński producent planuje szybką ekspansję w Europie - informuje Financial Times.
Zobacz także Trump zapowiada nowe cła wobec Meksyku, Kanady i Chin JAC Motors nawiązuje współpracę z Grupą Bemo – nowa chińska marka wjeżdża do Polski Elektromobilność w firmach nabiera rozpędu?

Michael Shu, dyrektor zarządzający BYD Europe, w pierwszym oficjalnym komentarzu odrzuca oskarżenia płynące z Unii Europejskiej, że subsydia państwowe dają chińskiemu koncernowi przewagę rynkową. Jego zdaniem przewagę daje im technologia, w którą zainwestowali znacznie wcześniej od producentów z Europy, a także efektywne zarządzanie. Warto przypomnieć, że model E6 (elektryczny van), trafił do produkcji 15 lat temu i był jednym z prekursorów segmentu BEV, a także jednym z argumentów przemawiających za zainwestowaniem w tę firmę przez miliardera Warrena Buffeta.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Według przedstawiciela chińskiej firmy, koszty spadają bo skala produkcji jest coraz wyższa, BYD stale inwestuje, a lokalni producenci samochodów nie są w stanie zaoferować konkurencyjnej ceny. Stąd biorą się ich obawy. Celem koncernu jest zostanie jednym z czołowych producentów BEV w Europie; BYD ma plan ekspansji, wprowadzając nowe modele i wchodząc na kolejne rynki (o Polsce nie ma jeszcze przecieków).

Pod koniec przyszłego roku uruchomiona zostanie fabryka na Węgrzech (2 lata od podjęcia decyzji) i ma tam powstawać ponad 150 tys. pojazdów rocznie, bo tylko wtedy przedsięwzięcie będzie rentowne. Firma inwestuje także w transport morski, ponieważ możliwości transportowe stanowią „wąskie gardło”, a własne statki ułatwią planowanie i obniżą koszty składowania samochodów czekających na transport w porcie.

Co ciekawe, o inwestycje BYD w regionie zabiegają także kraje. Jednym z nich są Włochy. Według najnowszych informacji, rząd włoski zwrócił się do BYD Auto z pytaniami o możliwość inwestycji w tamtejszych fabrykach. Celem rządu jest sprowadzenie drugiego inwestora, ponieważ lokalne władze nie są zadowolone z działań koncernu Stellantis w tym kraju.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów