1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Powerdot rozwija sieć ładowarek w galeriach handlowych
Wiadomości

Powerdot rozwija sieć ładowarek w galeriach handlowych

2 min

W Galerii Krakowskiej oraz w Galerii Kazimierz Powerdot uruchomił stacje ładowana o dużej mocy. W całej Polsce firma jest już obecna w kilkudziesięciu galeriach i parkach handlowych, a do końca roku planuje mieć niemal 190 punktów ładowania w tego typu obiektach.
Zobacz także Elektromobilność w firmach nabiera rozpędu? Otomoto: trendy motoryzacyjne w Polsce w 2024 roku Rekordowy wzrost rejestracji i zainteresowania historią pojazdów z Chin
© Powerdot

W Galerii Krakowskiej Powerdot uruchomił właśnie trzy złącza CCS o łącznej mocy 160 kW (maksymalna moc jednej wtyczki to 100 kW), jedno złącze CHAdeMO o mocy 50 kW i dwa złącza Type 2 o mocy 11 kW. Kolejne cztery wtyczki CCS, o łącznej mocy 200 kW oraz dwie wtyczki Type 2 są w trakcie procedur związanych z oddaniem do użytkowania. Stacje znajdują się w trzech różnych miejscach, w tym jedna na dachu parkingu Galerii Krakowskiej. 

W Galerii Kazimierz jest natomiast dostępnych sześć stanowisk do ładowania pojazdów elektrycznych, z trzema złączami CCS o łącznej mocy 150 kW (maksymalna moc jednej wtyczki to 100 kW), jednym CHAdeMO o mocy 50 kW i czterema Type 2 (11 kW). 

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Jak podkreślają przedstawiciele firmy Powerdot, takie zróżnicowanie typów i mocy złączy sprawia, że mogą się nimi posługiwać właściciele większości elektryków oraz hybryd plug-in. Przy załażeniu ciągłości wykorzystania infrastruktury znajdującej się w dwóch wymienianych galeriach, w ciągu dnia mogą one obsłużyć nawet do 230 pojazdów. W Krakowie Powerdot dysponuje też stacją o mocy 120 kW przy Biedronce (ul. Balicka) oraz przy salonie Kler (m.in. złącze CCS 100 kW). 

Galeria Krakowska i Galeria Kazimierz to jak dotąd największe inwestycje Powerdot zrealizowane w tego typu obiektach handlowych. W sumie operator już ma lub jest w trakcie budowy stacji zlokalizowanych w galeriach m.in. w Opolu, Przemyślu, Jędrzejowie, Bydgoszczy, Ostródzie, Otwocku, Kościerzynie czy Kwidzyniu. - Będziemy zabiegać o kolejne lokalizacje, śledząc plany budowy galerii handlowych, gdyż są one atrakcyjnym miejscem do tworzenia stacji ładowania z uwagi na relatywnie krótki okres potrzebny do osiągnięcia rentowności. Segment ten, zwłaszcza gdy mówimy o większych obiektach, jest już dość mocno nasycony. W istniejących galeriach potrzebne są jednak inwestycje mające na celu zwiększenie liczby stanowisk do ładowania, a także zwiększania dostępnej mocy – mówi Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.

Powerdot jest też bardzo aktywnym inwestorem w obiektach innego typu – tj. parkach handlowych lub tzw. centrach convenience. Formaty te zdominowały podaż nowej powierzchni handlowej w ostatnich latach. Inwestycje w parkach handlowych Powerdot realizuje w takich miastach, jak: Szczecin, Piotrków Trybunalski, Opole, Gniezno, Pszczyna, Olkusz, Biłgoraj, Grudziądz, Żagań, Miechów, Sochaczew, Kępno, Golub-Dobrzyń, Bolesławiec, Jarocin, Miejsce Piastowe czy Grodzisk Wielkopolski.

Do końca 2024 roku Powerdot planuje mieć ok. 190 punktów ładowania galeriach i parkach handlowych. Operator współpracuje też sieciami detalicznymi (np. Biedronka, Decathlon) czy też franczyzobiorcami znanych marek (np. Intermarche E.Leclerc, Auchan, SPAR). Obecnie na stacjach Powerdot w całej Polsce udostępniono już prawie 900 złączy. 

pj

© Powerdot

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów