Lexus zwyciężył w najnowszym badaniu reputacji online przygotowanym przez firmę Widewail. Ranking powstał na bazie analizy ponad miliona ocen Google, które wystawili klienci koncernów motoryzacyjnych działających w USA.
Badano, czy oceny pozostawione w sieci były negatywne, czy pozytywne w szeregu kategorii odnoszących się do obsługi klienta, serwisu, gwarancji, cen, a znaczenie miały także takie czynniki jak czas oczekiwania w salonie, czystość obiektów. Ważną rolę odegrały kompetencje miękkie, czyli pomocność, komunikatywność, profesjonalizm, odpowiedzialność i troska o klienta. 32 producentów uszeregowano według punktów zdobytych w ramach „Health Score”, czyli wskaźnika stworzonego na potrzeby badania przez Widewail.
Lexus w Widewail Brand Scorecard Report 2024 uzyskał 95 punktów na 100 możliwych do zdobycia i zajął pierwsze miejsce w rankingu obejmującym 32 marki. Drugie miejsce zajęła Toyota (o jeden punkt mniej od siostrzanej marki), a brąz przypadł w udziale BMW (91 pkt.). Wynik Lexusa był najlepszy także wśród 14 marek premium.
Sklasyfikowane na drugim miejscu BMW uzyskało o cztery punkty mniej, a trzeci w kolejności Mercedes uzyskał rezultat słabszy o 17 punktów. - Lexus pierwszą lokatę zawdzięcza dużej liczbie miesięcznych ocen od klientów i dużej częstotliwości odpowiedzi na nie. Wskaźnik negatywnych recenzji też jest bardzo niskim poziomie – powiedział Matt Muray, prezes firmy Widewail.
Jako mocne strony Lexusa w badaniu Widewail wskazano pracę działów serwisu u dealerów. Liczba pozytywnych ocen ich działalności była o 18,51% wyższa od rynkowej średniej. Podobnie rzecz ma się w kwestii obsługi i napraw auta, gdzie Lexus uzyskał o 20,92% mniej negatywnych ocen niż zakłada wskaźnik. Wyróżniającym się modelem marki był RX z wynikiem 4,59 punktu.