1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. Konsekwencje nieznajomości umów dystrybucyjnych
Komentarze ekspertów

Konsekwencje nieznajomości umów dystrybucyjnych

4 min

Małgorzata Miller, radca prawny, M. Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni, członek Stowarzyszenia Prawników Rynku Motoryzacyjnego: Brak dokładnej znajomości umowy dealerskiej z importerem często prowadzi do działań sprzecznych z jej postanowieniami, narażając przedsiębiorców na poważne konsekwencje prawne, łącznie z natychmiastowym wypowiedzeniem współpracy.
Zobacz także Reeksport z pełnym zwrotem akcyzy – zmiany od 1 kwietnia Podatkowe i prawne wyzwania na 2025 rok Leasing bez składki zdrowotnej?

Jesteśmy społeczeństwem nieczytającym. Bynajmniej nie o książki tutaj chodzi. Prowadząc duże przedsiębiorstwo, w szczególności jako właściciele firm lub członkowie zarządu, dealerzy nie są w stanie zapoznać się szczegółowo z każdym dokumentem, jaki otrzymują ...

Brak dostępu do płatnych publikacji

Skontaktuj się z nami, aby wykupić dostęp do Samar+ (dawniej Strefa biznesu)

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Umowa leasingu – wyczekiwana zmiana coraz bliżej#1
Przeczytaj

Umowa leasingu – wyczekiwana zmiana coraz bliżej

Anna Ziemnicka-Milej, adwokat i Partner w Gekko Taxens M. Sobońska-Szylińska i Wspólnicy Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych. Planowane zmiany dotyczące formy umowy leasingu wpisują się w długo wyczekiwany kompromis pomiędzy potrzebą cyfryzacji obrotu gospodarczego a koniecznością zachowania jego bezpieczeństwa. Forma dokumentowa, mająca zastąpić formę pisemną, nie daje stronom umowy całkowitej dowolności przy jej zawieraniu, ale bez wątpienia oferuje ona przedsiębiorcom dużo większą elastyczność.

Internet: negatywne opinie o dealerze jako pracodawcy#2
Przeczytaj

Internet: negatywne opinie o dealerze jako pracodawcy

Małgorzata Miller, radca prawny, M. Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni, członek Stowarzyszenia Prawników Rynku Motoryzacyjnego: W procesie rekrutacji dla pracowników niezwykle istotne są opinie o miejscu pracy zamieszczane w przestrzeni publicznej, w szczególności na portalach poświęconych wpisom o pracodawcach. Co mają jednak zrobić ci ostatni, kiedy te wpisy szkodzą, a nie pomagają, a co najważniejsze – są nieprawdziwe, godzące w dobre imię działalności przedsiębiorcy?

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów