1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. Także mniejsi przekonują się do wynajmu
Komentarze ekspertów

Także mniejsi przekonują się do wynajmu

2 min

Robert Antczak, prezes zarządu PZWLP: Usługa ta stanowi coraz ważniejszą część rynku motoryzacyjnego w naszym kraju, stając się jedną z najważniejszych form finansowania samochodów. Jeszcze dekadę temu świadomość wynajmu długoterminowego w Polsce nie była duża, korzystały z niego głównie duże korporacje. Dzisiaj wynajem długoterminowy jest już coraz lepiej wykorzystywany nawet wśród najmniejszych przedsiębiorców w Polsce, którzy stanowią coraz większą grupę klientów naszej branży.
Zobacz także Polska branża flotowa 2024-2025 Leasing aut: podsumowania i prognozy Leasing bez składki zdrowotnej?
false © Arval

Dynamika wzrostu rynku wynajmu długoterminowego samochodów Polsce utrzymuje się nieprzerwanie, już od lat, na dobrym, stabilnym poziomie, w ostatnich dwóch latach oscylującym wokół 9 proc. Co warte podkreślenia, był to przecież bardzo trudny czas dla całej gospodarki, w tym również dla rynku motoryzacyjnego, który zmagał się z bezprecedensowymi, niekorzystnymi zjawiskami jak np. obniżona podaż nowych aut, czy duże wzrosty cen pojazdów. 

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Branża wynajmu długoterminowego odróżnia się na tym tle i to w sposób bardzo wyraźny od reszty rynku motoryzacyjnego i konkurencyjnych form finansowania. Liczba aut znajdujących się na polskim rynku w wynajmie długoterminowym konsekwentnie i szybko rośnie, można powiedzieć, że niezależnie od czynników makroekonomicznych. 

Usługa ta stanowi coraz ważniejszą część rynku motoryzacyjnego w naszym kraju, stając się jedną z najważniejszych form finansowania samochodów. Jeszcze dekadę temu świadomość wynajmu długoterminowego w Polsce nie była duża, korzystały z niego głównie duże korporacje. Dzisiaj wynajem długoterminowy jest już coraz lepiej wykorzystywany nawet wśród najmniejszych przedsiębiorców w Polsce, którzy stanowią coraz większą grupę klientów naszej branży.  

Źródło: Materiały prasowe Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów 

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Niepewna przyszłość branży motoryzacyjnej w obliczu wojny celnej#1
Przeczytaj

Niepewna przyszłość branży motoryzacyjnej w obliczu wojny celnej

Dariusz Kluz, prezes firmy Solvera, będącej członkiem Polskiej Grupy Motoryzacyjnej: Nałożenie przez Donalda Trumpa 25 proc. ceł na import samochodów i części do Stanów Zjednoczonych, wpłynie na spadek wolumenów, a co za tym idzie zmniejszenie zamówień na komponenty dla przemysłu motoryzacyjnego. W dalszej perspektywie będzie to oznaczało kolejne zwolnienia w zakładach produkcyjnych.

Cła USA uderzają w europejską motoryzację – Polska też na celowniku  #2
Przeczytaj

Cła USA uderzają w europejską motoryzację – Polska też na celowniku

Tomasz Bęben, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych: Decyzja Białego Domu o wprowadzeniu ceł to kolejne poważne wyzwanie dla europejskiego przemysłu motoryzacyjnego, w tym także dla polskich dostawców części i podzespołów. Skutki tej decyzji oznaczają nie tylko trudności dla producentów samochodów, ale również realne zagrożenie dla całego łańcucha dostaw. Polska, będąca istotnym ogniwem tej branży, może doświadczyć tych zmian w sposób szczególnie dotkliwy.

Zielona transformacja motoryzacji: szanse i wyzwania#3
Przeczytaj

Zielona transformacja motoryzacji: szanse i wyzwania

Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego: Transformacja motoryzacji kosztuje producentów gigantyczne pieniądze. Decyzje polityczne często się zmieniają, a my już zainwestowaliśmy ogromne środki w przejście na zeroemisyjność. Potrzebujemy stabilności i wsparcia, aby ta inwestycja się zwróciła i przyczyniła do sukcesu europejskiej motoryzacji w globalnej konkurencji.

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów