1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. AAA Auto z rekordowym wynikiem
Wiadomości

AAA Auto z rekordowym wynikiem

3 min

AAA Auto w sierpniu po raz pierwszy przekroczyło miesięczny próg 20 000 kupionych i sprzedanych samochodów z drugiej ręki.
Zobacz także Wzrost sprzedaży opon w Polsce w 2024 roku. Pozytywne trendy w wielu segmentach Elektromobilność w firmach nabiera rozpędu? Mercedes-Benz w obliczu wyzwań: wyniki 2024 roku i plany naprawcze
© AAA Auto

Grupa Aures Holdings, obsługująca międzynarodową sieć sprzedaży aut używanych AAA Auto i Mototechna, w sierpniu po raz pierwszy przekroczyła 10 000 sprzedanych i 10 000 zakupionych samochodów w ciągu jednego miesiąca. To najlepszy miesiąc sprzedażowy w historii firmy od trzydziestu dwóch lat.

W tym roku grupa sprzedała łącznie 73 941 samochodów, a 75 159 zakupiła w Czechach, Polsce i na Słowacji w ciągu ośmiu miesięcy br. To oznacza wzrost o 10 proc. w porównaniu do roku poprzedniego i tym samym stanowi rekord. Samochody marki Skoda pozostają bestsellerem, stanowiąc 30 proc. sprzedaży na rynku krajowym.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Karolína Topołowa, dyrektor generalna i prezes zarządu Aures Holdings, operatora sieci sprzedaży aut używanych AAA Auto i Mototechna, powiedziała:

 „Sierpniowy wynik 10 077 sprzedanych i 10 129 zakupionych samochodów to najwyższy miesięczny wynik sprzedaży w naszej trzydziestodwuletniej historii. W ciągu dwóch kolejnych rekordowych miesięcy wakacyjnych, po okresie testowym, w pełni wykorzystaliśmy generatywną sztuczną inteligencję w zakupach, sprzedaży i marketingu.

Biorąc pod uwagę, że jesteśmy dopiero na początku pełnego wykorzystywania generatywnej AI, spodziewam się dalszego wzrostu sprzedaży w przyszłości“– powiedziała Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora sieci centrów samochodowych AAA AUTO i Mototechna. „Na wzrost sprzedaży pozytywnie wpływa także rosnące zaufanie klientów, przejawiające się w stałym wzroście wskaźnika Net Promoter Score (NPS), który jako jedyni mierzymy na rynku samochodów używanych.

Współpraca z niezależnymi firmami sprawdzającymi samochody w poszczególnych krajach także zwiększa zaufanie klientów. Dzięki temu nasi klienci mogą uzyskać bezpłatną, niezależną ocenę każdego samochodu na naszej stronie internetowej. W Czechach współpracujemy z Cebią, na Słowacji z Iris Ident, a w Polsce z CarVertical. Wszystko to znajduje również odzwierciedlenie w coraz szybciej rosnącej pozytywnej ocenie klientów w wyszukiwarce Google, która jest dla nas ważnym wskaźnikiem ich zadowolenia”. 

Struktura samochodów sprzedawanych w AAA Auto w lipcu i sierpniu br. przeczyła lokalnym stereotypom. W Polsce, mimo, że bestsellerami nadal są hatchbacki, które stanowiły 35,4 proc. sprzedaży, jednak stopniowo tracą one pozycję na rzecz coraz bardziej popularnych SUV-ów (25,6 proc.) oraz kombi (18,8 proc.). Co ciekawe, zmniejszył się udział samochodów benzynowych (68 proc.) i nastąpił wzrost udziału samochodów z silnikiem Diesla (31,1 proc.).

- Spadek sprzedaży aut benzynowych w Polsce wynika częściowo z większej sprzedaży samochodów z dieslem, a także z rosnącego zapotrzebowania na paliwa alternatywne. Tylko latem br. w ramach całej grupy sprzedaliśmy 180 samochodów czysto elektrycznych, a od początku roku ponad 500. Natomiast, w całym ubiegłym roku sprzedaliśmy 400 samochodów elektrycznych. Rosnące zaufanie do aut elektrycznych jest najbardziej widoczne wśród Czechów, dzięki stale rozwijającej się sieci punktów ładowania. Słowacy i Polacy są w dalszym ciągu bardzo ostrożni, ale nawet tutaj sprzedaż rośnie z każdym miesiącem – twierdzi Karolína Topolová.

Zdecydowanie najlepiej sprzedającym się samochodem w Polsce jest Opel Astra, którego udział wzrósł w sierpniu do 5 proc. Na drugim miejscu znajduje się Kia Sportage (3,3 proc.), która stopniowo dogania ukochaną przez Czechów i Słowaków Skodę Octavię (2,5 proc.). Samochody z automatyczną skrzynią biegów kupiło 33 proc. Czechów, 34 proc. Słowaków i 29 proc. Polaków. 

pj

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów