1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Poznaliśmy wyniki, a także plany SsangYonga na 2024 rok
Wiadomości

Poznaliśmy wyniki, a także plany SsangYonga na 2024 rok

2 min

Firma SsangYong Auto Polska podsumowała wyniki minionego roku i ujawniła nieco plany rozwoju marki na polskim rynku w 2024 roku.
Zobacz także Rekordowy wzrost rejestracji i zainteresowania historią pojazdów z Chin SsangYong zmienia w Polsce nazwę na KGM MAN o dobrych wynikach i zagrożeniach dla branży

Wraz z prezentacją najnowszego auta marki, elektrycznej wersji modelu Torres (EVX), spółka SsangYong Auto Polska przedstawiła wyniki tej koreańskiej marki na polskim rynku. W minionym roku w naszym kraju zarejestrowanych zostało 2 270 nowych samochodów, w tym modele osobowe oraz pick-up Musso, uwzględniany w ewidencji jako samochód użytkowy. To wynik o 33 proc. większy w zestawieniu z rokiem 2022, dzięki czemu SsangYong uzyskał łącznie około 0,4 proc. udziału w krajowym rynku samochodów osobowych i dostawczych. 

Jeśli chodzi o samochody osobowe, najlepiej sprzedającym się modelem marki było Korando, które to auto odpowiadało za około 46 proc. całości dostaw SsangYonga na polskim rynku, a to oznacza 909 zarejestrowanych w ubiegłym roku egzemplarzy. Kolejny w zestawieniu był model Tivoli, a w zasadzie - Tivoli i Tivoli Grand - odpowiednio 413 i 261 sztuk.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Nowy model Torres, którego wersja spalinowa trafiła do sprzedaży w zasadzie dopiero po wakacjach - ma na swoim koncie 278 egzemplarzy. Firma liczy, że w bieżącym roku sprzedaż wersji spalinowej (nieco wzmocniona wchodzącą w tym półroczu do oferty wersją elektryczną) znacznie wzrośnie. Flagowy model marki Rexton znalazł zaś chętnych jedynie na 96 egzemplarzy.

Firma szczególnie zadowolona jest natomiast ze swojego modelu użytkowego, czyli pick-upa Musso, którego zarejestrowano 313 sztuk, w tym – 312 egzemplarzy Musso Grand i jeden (!) egzemplarz Musso. Ten segment w ocenie spółki ma bardzo duży potencjał rozwoju na polskim rynku, czego – dodajmy - potwierdzeniem są m.in. wyniki lidera polskiego rynku pick-upów, Toyoty Hilux. Model ten w ubiegłym roku zarejestrowany został w Polsce w liczbie 1 707 sztuk. 

W tym roku importer planuje spory wzrost sprzedaży - do 3,5 tysiąca samochodów osobowych i użytkowych łącznie. Firma uważa ten plan za ambitny, ale całkiem realny. Ma to zapewnić SsangYongowi udział w rynku w wysokości 0,64 proc.

A warto przypomnieć, że w 2021 roku (kiedy sprzedaż przejęła spółka SsangYong Auto Polska) w CEPiK-u zarejestrowano jedynie 341 aut tej koreańskiej marki. Firma duże nadzieje wiąże w tym roku m.in. ze sprzedażą do firm z sektora MŚP. Przedstawiciele importera zapewniają jednocześnie, że marka ma w ofercie samochody, które podobają się klientom, konkurencyjne ceny i dobrą sieć dealerską, liczącą dziś 38 partnerów. 

Warto dodać, że SsangYong kontynuuje ofensywę produktową. Już wiosną, do polskich salonów mają trafić pierwsze egzemplarze wspomnianego Torresa EVX. W pełni elektryczny SUV o długości przeszło 4,7 metra, łączy w sobie zasięg wynoszący do 462km (WLTP) i – jak przekonuje importer - funkcjonalność typową dla każdego modelu SsangYong.

Paweł Janas 

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów